Nilüfer 12 Düet

Kendimi bir müzik otoritesi yerine koyamam… Hele ki kalkıpta bu işe senelerini vermiş bir sanatçı hakkında yorum yapamam… Utanırım… Ama madem ki ben son 36 saattir aralıksız olarak bu albümü dinliyorum… Hakkındaki düşüncelerimi yazabilirim değil mi?

Ben bu albümün fevkaladenin fevkinde olduğuna inanıyorum… Bence Nilüfer muhteşem birşey yaptı. Hem eski dinleyicisini yeni bir sound’la buluşturdu hem de bu yeni sound’un tutkunu olan yeni dinleyiciler kazandı…

Ben aslında, albümün genelini yorumlamak yerine, şarkıların üzerinden gitmek istiyorum… (Bunlar benim aklımdan düşenler, kendi aklımdan ne diye izin alıyorum ki 🙂 )

Albümün ilk parçası, Erkekler Ağlamaz, bir Nilüfer ve Şebnem Ferah düeti. Şebnem Ferah dedin mi, deriiin bir nefes alır SonMelek… Zira Şebnem Ferah’ın yeri apayrıdır SonMelek için… Neyse, şarkıyı ilk duyduğumda ağzımdan çıkan tek bi’ cümle vardı: “Offfff! Bu muhteşem, muhteşem”. Sonra ne zaman radyoyu açsam bu şarkı çalmaya başladı. Ne zaman D&R’dan girsem, ne zaman televizyonu açsam… Aynı şarkı… Hayatın bana “Ağlak erkeklerden uzak dur SonMelek” diye mesaj verdiğini bile düşündüm. 🙂

 

İkinci parça, Yüksek Sadakat ile yapılan Göreceksin Kendini düeti. “Çocukluk rüyamda elele okul yolunda…” diye başladığı zaman şarkı bildiğin götürüyor beni… Nereye götürdüğünü tarif edemiyorum ama inanılmaz huzur veriyor. Ayrıca sound muhteşem…

 

Üçüncü sırada ise Nilüfer & Malt – Ara Sıra Bazı Bazı var. Malt’ı ilk defa dinledim Nilüfer’le. (Tamam utandım, ne var :/ ) Fakat inanılmaz keyif aldığım bir şarkı oldu. Zaten severdim bu şarkıyı amma ve lakin, Malt ile de daha bi’ güzel olmuş ya hu. Bir de nasıl şu anki ruh halime yakın bu şarkı. (Duy platonik sevgili, ara sıra bazı bazı, gelsen de gönlüm razı..!)

 

Dört numaralı parça, bir Teoman düeti… Sensiz Olmaz… Sanki böyle muhteşem bir tango havasıyla başlayıp, Teoman’ın o buğulu sesi, sonra Nilüfer’in o tarif edemediğim tınıdaki sesi… Yok bu şarkı sensiz olmazdı Teoman, iyi ki olmuş…

 

Beş numara benim bu albümdeki en favorilerimden biri (hepsi favorim orası ayrı, ama bir iki şarkı daha bir favorim) Gece Yolcuları’nın yorumlarıyla ayrı bir hava kattığı Haram Geceler. İlk duyduğumda, “öldürün beni” tepkisini verdiğim düettir. Aklımın başında olmamasının sebebini biliyorum ben mesela, bu şarkının ta kendisi 🙂 Gece Yolcuları’nı severdim, dinlemekten keyif alırdım ama bu düetle daha bi güzel yere geldiler gönlümde. Bu kadar mı uyumlu olur sesler, tınılar. Naçizane tebrik ediyorum…

 

Ogün Sanlısoy ile düet yapılan altıncı parça Hey Gidi Günler, üniversite yıllarıma götürdü beni, Leyla’yı getirdi aklıma. Canım arkadaşım ne severdi Ogün Sanlısoy’u… Gittiğimiz konserini getirdi gözümün önüne… İyi ki gitmişiz. Aklıma seni yine Ogün getirecekmiş Leyla… Güzel olmuş, ama bana Nilüfer’in sesi daha fazla olsaydı bu şarkıda çok daha iyi olurdu gibi geliyor.

 

İntizar düetinde ise Badem var Nilüfer’in yanında… İntizar ki, biten her ilişkinin ardından SonMelek’in bağıra çağıra söylediği şarkıdır. Ağladığı şarkıdır, yeri onda ayrıdır. Badem’in bu şarkının cover’ında yer almasıyla şarkı çifte kavrulmuş badem şekeri gibi olmuştur. 🙂

 

İşte beni en çok şaşırtan düet geliyor. Nilüfer ve Hayko Cepkin – Aşk Kitabı. Şimdi önce şunu söylemem lazım. Ben bir Hayko Cepkin dinleyicisi sayılmam. Vakti zamanında Çanakkale’de konserine gitmişliğim ancak slip mayosunu ve üstünde kürkünü görünce, konserden ayrılmışlığım vardır. Hatta az buçuk kendisini görünce tırstığım bile söylenebilir (ki ben öyle pek tırsacak cüssede biride değilimdir, ehi ehi). Ancak bu düeti dinlediğimde verdiğim ilk tepki “Ohaaaaa” oldu. Hakikaten böyle güzel bir performans beklemiyordum Hayko’dan. O nasıl nağmelerdir. Hatta biraz da Cem Baba’nın (Cem Karaca) sesini duyar gibi hissettim dinlerken. Öyle sevdim yani, bu nedenle en favorilerimden biridir bu albümdeki. Yeminle utandırdı. Belli mi olur belki bundan sonra Hayko Cepkin’i de dinlemeye başlarım 🙂

 

Unut Gitsin‘de Nilüfer, Cingi ile düet yapmış. Dürüst olmak gerekirse, daha önce hiç dinlememiştim kendilerini. 😦 Ama keşke dinleseymişim. Sanki Nilüfer’in iki farklı ses tonunu dinliyormuş gibiyim bu şarkıyı dinlerken 🙂 Biraz daha sesleri ayırt edebilseydim daha da fevkalade olabilirdi. Ama yine de güzel 😉

 

Rashit’in eşlik ettiği Uzak Dur Ateşimden, tadı damağımda kalacak düetlerden. Albümde on numaralı şarkı bu düet. Eh tam yerini bulmuş, zira on numara olmuş 🙂

 

TNK ile Selam Söyle, dinlemekten en çok keyif aldığım şarkılardan biridir. Nasıl ki İntizar’ın yeri farklıysa, Selam Söyle’de öyledir. Zira SonMelek’in aklı başına gelince biten ilişkilerin ardından, bu şarkıyı söylemeye başlar :)) [Git ona git benden selam söyleee, selam söyleee, aramasın artık hiç beni öyle, unutamaz beni bin yıl geçse git ona söyleeeee (nasıl bir özgüven geliyorsa artık) ]

 

Son parça Kim Arar Seni, bu sefer 4X4 ile dolduruyor mekanı. O zaten kıpır kıpır parça, bambaşka bi hal almış, nasıl şeker olmuş 🙂 (rock cover’a şeker diyen SonMelek, sen iyice deli deli ettin kendini ). Bence, ki şu anda benim fikrim önemli, her bunaldığında aç bu düeti, sıkıntın falan kalmayacak ama bağıra bağıra söylemek koşuluyla :))

 

Velhasılı kelam her bir düetin bende hissettirdikleri bunlardır. Şiddetli tavsiyem albümü alıp başucunuzda tutmanız, arşivlemenizdir.

 

Ve dileğim, bu albümün mutlaka devamının gelmesidir.

 

Sevgiler
08.02.2011
SonMelek
Reklamlar